Saturday, May 16, 2009

Terima Kasih Semua!!!!!!

"Saya nak jadi cikgu"

"Anep nak kerja apa nanti?" Mak tanya..."Anep nak jadi pendidik, tak kesah la cikgu ke, pensyarah ke"

"Em, ko ade nak tanya aku ape2 tak? aku boleh tolong ajarkan"

"Nep, masdar tu ape?", "Jap, camni..."

"Kamu nak jadi penyarah? Bidang apa?", "Saya tak kesah bidang apa pun, asalkan saya dapat Master, PhD. saya mengajarlah dalam bidang tu"

Sempena Hari Guru, Saya mengabil kesempatan untuk mengucapkan kepada:

0. Junjungan besar Muhammad s.a.w yang tanpa mengeluh, bersama para sahabat menyebarkan risalah Allah...Alhamdulillah (Pujian hanya bagi Allah) saya tergolong dalam umat yang diberi Iman dan Islam....Thanks a lot....

1. Mak saya, Ustz. Jamaliah....yang mendidik dan mengasuh saya sejak kecil dan sampai sekarang tak berhenti lagi menjadi tempat saya mengadu....tak kira susah atau senang sentiasa di sisi...thanks mak!

2. Abah, Ust. M Noor....yang terlalu banyak pengalaman yang saya timba darinya...sangat prihatin terhadap anak-anak (yang selalu saya mintak duit, hehe)...terima kasih atas segala pengorbanan abah!

3. Warga pendidik Sekolah Kebangsaan L.K.T.P. Ayer Hitam (Cg. Kauthar, Cg. Musa, Cg. Salimah, Cg. Latifah, Cg. Salmah) Yang mengajar erti 'belajar' kepada saya...

4. Warga pendidik Sekolah Menengah Agama Kerajaan Johor dari F1-awal F4 (Cg. Latifah, Us. Fuad, Ust. Mashitah, Cg. Salmah, Ust. Shaharuddin, Allahyarham Us. Ahmad, Ust. Tanti, Ust. Atikah, Cg. Mt Sairi, Cg. Kalamullah, Cg. Normah, Ust. Nora, Us. Hermie, Us. Faiz, Cg. Rafkah, Ust. Faridah, Cg. Sairi, dan yang saya terlupa untuk sebutkan sekali) Yang menyemai sinar keilmuan dalam diri saya....

5. Warga pendidik Bumi Waqafan; Kolej Islam Sultan Alam Shah (Ust. Zubaidah, Ust. Noreidah, Cg. Salma, Ust. Mohamad, Cg. Nurlini, Cg. Asiah, Cg. Wong, Cg, Wan, Cg. Mariah, Cg. Nik Hazira, Ust. Noraziah, Cg. Harlina, Ust. Norhayati, Cg. Aznora, Cg. Marina, Cg. Nur Azlin, Cg Haznah, Cg. Ch'ng, Ust. Sumaiyah, Cg. Rosnani, Ust. Rasyidah) Yang mematangkan diri saya....

6. Warga pendidik (bekas bumi KIM) Pusat Asasi Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (Bro. Pahsha, Ms. Zaharah, Mdm. Nordiana, Mdm. Marshitah, Mdm. Lily, Mdm. Asmeza, Bro. Malik, Ms Hartini, Mdm. Catherine, dan banyak lagi) Yang menunjuk ajar saya...

7. Adik-beradik semua (Along, Angah, Uda, Ajib, Mimi, Acit, Adik) Yang banyak pengalaman dilalui bersama

8. Kawan-kawan sekolah dulu dan sekarang ni (Fadhil, Syed, Faeq, Naqib, Hanif, Faqih, Azizul, Rahmat, Tuan, Sadiq, Hakim, Izzat, Tarmizi, Izzudin, Fateh, A. Azrul, Anas, Akmal, Idil, Munzir, Ikhwan, Hafizi, Amir, Kerol, Aiman, Amir, A. Ubaid, A. Hafiz, A. Amin, Izzaz, A. Fauzan, K. Amelin, K. Fitri, K. Iftitah Firdaus, Haq, Azam, Majdi, Hakim, Amirul, Syrup, dan semua) Yang banyak membimbing saya...

9. Dan sesiapa sahaja kerana tak mampu saya ingin nyatakan di sini...maaf, tapi saya sangat2 berterima kasih kepada kalian semua....Yang membawa saya kepada Tuhan....

Terima Kasih Semua...Selamat Hari Guru saya ucapkan!!!

p/s: Maaflah kepada sesapa yang tak sempat saya rakamkan ucapan terima kasih ini....

7 maklum balas:

innii said...

Anep nak jadi cikgu?????????????

Ane leh jadi cikgu kalau asik merajuk je...

..XD..

alfarabi said...

uih...kenapa nama ana xdak pun hanep!!huhu...
amau kawan dh ar ngn hanep

hanif_m_noor said...

to inni:
akk je yg bt anep merajuk...org len x

to alfarabi:
la jgn la cm2...klau hg tls nme ak kt blog hg, aku tls nme hg k?

innii said...

ye la...
akk je la y btolnye...
anep je la y salah..
heeeeeeeee....
X)

Khairul Shazwan said...

haha anif... bgus2 nak jadi cikgu... mge Allah tunjukkan kamu jalan terbaik utk kamu...
blajaq rajin2 tau... dengar nasihat org
lg 1 terima kasih r ingat aku lagi... haha... doakan aku ye

hanif_m_noor said...

ye...semoga kita smua sentiasa dirahmati Allah....

p/s: tq sudi lawat blog aku

Anonymous said...

(^_^)

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template